Thursday, April 5, 2012

Kaki ini perlu melangkah...selangkah lebih jauh~

InsyaAllah...
untuk apa yang akan berlaku esok...
akan aku serahkan sepenuhnya kepada yang Maha Kuasa...
semoga Dia memperkenankan doaku
untuk aku senantiasa berada di dalam redhaNya...

Hari ini...
Alhamdulillah...
aku diberikan ruang dan peluang untuk membuat keputusan...
untuk melangkah lebih lagi...
untuk pergi lebih jauh dalam mendalami erti hidup sbagai seorang Muslim...
berbekalkan usaha dan ikhtiar yang telah aku jalankan...
insyaAllah...
langkah kaki ini akan bermula dengan niat keranaNya...

Untuk kawan-kawan...
aku masih seperti dulu...
cumanya, aku sedar yang aku ini lemah...
memerlukan kekuatan untuk bangkit...
dan kekuatan itu akan aku perolehi dengan memenuhkan ilmu di dada...
ilmu dari Al-Khaliq dan kekasihNya...
berbekalkan niat ini...
maka aku nekad untuk meneruskan perubahan yang telah dilakukan ini...
setingkat lebih tinggi...
jangan kalian berasa jauh dengan aku...
kerana aku juga memerlukan doa dan redha kalian di setiap langkahku...
agar tiada lagi hati yang terluka dan terpesong kerana kelemahanku...

entah untuk kesekian kalinya...
aku ingin memohon maaf di atas setiap kesilapan yang pernah aku lakukan...
andai kata perlu untuk aku memohon maaf secara berdepan...
maka khabarkanlah...
insyaAllah aku akan memohon maaf dengan apa cara sekalipun...
kerana aku mahu, perjalanan aku selepas ini...
adalah dengan redha dari semua...
untuk membolehkan aku mencari redha daripadaNya...
insyaAllah...

sedang menyembuhkan hati...
andai ada yang pernah terguris...
ku pohon agar kesalahanku di maafkan...
sesungguhnya perjalananku ini juga bergantung atas doa kalian...
one day...we shall meet each other...
again in Jannah insyaAllah~

No comments:

Post a Comment

.....

Sometimes..things are better to leave Unspoken...